Rotáció, Cooldown-ok és Képességek

1. Alap 1 targetes rota

Az egy targetes tankolásmál a feral druidának egy nagyon egyszerű prioritási rendszere van:

  1. Hazsnáld a Mangle-t cd-ig.
  2. Mindig tarts fent legalább egy stack Lacerate-t.
  3. Hazsnáld a Thrash-t cd-ig.
  4. Használd a Pulverize-t (nagyjából 18 másodpercenként egyszer), hogy fentartsd a 100%-os saját buffodat ideális esetben, 3 stack-es Lacerate-nél.
  5. Tarts fent 3 stack Lacerate-t.
  6. Nyomogasd a Lacerate mint töltést.
  7. Használd a Maul-t, hogy a rage-d ne legyen maximumon.

2. Alap több targetes rota

  1. Használd a Thrash-t cd-ig.
  2. Hazsnáld a Swipe-ot cd-ig.
  3. Hazsnáld a Mangle-t cd-ig.
  4. Tedd fel a Lacerate-et annyi targetra, amennyire lehetséges.
  5. Hazsnáld a Maul-t.

Mangle-t és a Maul-t váltogatva is használhatjuk különböző targeteken. Azoknál a targeteknél érdemesebb használni, amelyiknél kisebb az agrrod.

3. Debuffok 

Két olyan debuff van, amit folyamatosan fent kell tartanod a targetjeiden, ha senki más nem tartja fent:

  •  Demoralizing Roar, csökkenti az ellenség által okozott sebzést 10%-al 30 másodpercre. Ez a debuff megegyezik az összes többi tank class és a warlock debuffjával.
  •  Faerie Fire, csökkenti a target armor-ját 12%-al. Ez a debuff megegyezik a warriorok, rogue-k és hunterek debuffjával.

4. Tauntolás

Growl a fő taunt képesség. Csak egy targetre működik, és 8 másodperces cd-je van.

Challenging Roar egy területi taunt képesség. 10 yardon belül minden tauntolható ellenség téged fog támadni 6 másodpercig. 3 perces cd-je van (de a Glyph of Challenging Roar-al csak 2 perc 30 másodperc a cd). Megjegyezendő, hogy ez a taunt nem termel aggrot, így ha letelik a 6 másodperc, akkor az enemy-k visszatérnek az előző targetjukhoz. Vagyis a 6 másodperc alatt elegendő aggrot kell termelned, hogy megtartsd őket magadon.

5. Cooldown-ok

Feral druida tankkánt 3 fontos védekező cd-d van:

  •  Survival Instincts, csökkenti a bekapott sebzést 50%-al 12 másodperce, 3 perces cd-je van. Megelőzésként a legjobb használni, mielőtt kapnál egy nagy sebzést.
  •  Frenzied Regeneration, megnöveli a maximum hp-dat 30%-al 20 másodpercre, 3 perces cd-je van. Továbbá ad 30% hp-t, ha mikor castolod a hp-d értéle 30% alatt van. Végöl, ha nem használsz Glyph of Frenzied Regeneration-t, akkor 10 rage-t másodpercenkánt hpvá alakít át. A maximum hp-d 0,3%-ával healel minden egyes rage pontért.
  •  Barkskin, egy egyszerű damage csökkentő, ami 20%-al csökkenti a sebzést 12 másodpercig, 1 perces cd-je van.

Csak egy támadó cd-d van, a Berserk, aminek 3 perces cd-je van. Továbbá a Mangle ilyenkor 3 targetet sebez 1 helyett, és 15 másodpercig nem kerül semmi rage-be.

6. Ajánlott elolvasni: A feral druida elsajátítása

Feral druidaként a tankolás nagyon egyszerű, és ezek az információk több mint elegendőek ahhoz, hogy kíváló szintre emeld a tankolásodat feral druidával.

Van azonban még néhány részlet ahhoz, hogy tökéletesen elsajátítasd a karakteredet.

6.1. Rage generálás

A feral druidák olyan erőforrást használnak, amit rage-nek neveznek (a warriorok az egyetlenek, akik még ilyet használnak a játékban). Ahhoz, hogy megfelelően bánj a druidával meg kell értened, hogyan működik a rage.

A rage bár maximum kapacitása 100, és alapértelmezetten pedig üres. A rage másodpercenként 1-el csökken, ha már nem vagy harcban. Harcban a rage nem csökken magától.

A rage 3 féle képpen generálódhat: bekapott sebzésből, sebzés osztásból, valamint képességek használatával, és talentből.

A bekapott sebzés rage-t generál attól függően, hogy a a hp-dhoz képest mekkora sebzést szenvedtél el. A bekapott sebzés magába foglal minden lehetséges sebzést (beleértve a varázs sebzést is), kivéve az esésből származó sebzés. Ha a bossoktól elég ütést kapsz, akkor bőven elegendő rage-d lesz, ellenkező esetben alig lesz rage-d. Ez nem jelenti azt, hogy ha teszel róla, hogy nagyobb ütést kapj (például gyengébb geart veszel fel), akkor több rage-d lesz.

A kiosztott sebzésed is generálhat rage-t, ami függ a fegyvered sebességétől. A rage csak "fehér támadásokból" generálódik, és nem a speciális támadásokból ("sárga támadás"). A képlet egyszerű: 6,5x a fegyvered sebességével.

Az egyetlen tényező, ami befolyásolja a rage generálást, a fegyvered sebességén kívül, az a támadási sebesség és az esély a találatra (csak addig a ponting, amíg garantált a találati esély, ez a 8%-os hit cap-nél van). Ez azért van, mert minél többet támadsz, annál jöbban generálódik a rage.

6.2. Vengeance

Vengeance egy passzív képesség, ami megadja a választott Feral specializációt. Lényegében növeli az attack power-t 5%-al, és megnöveli a maximum hp-dat 10%-al. Ez azért fontos, mert segít megtartani az aggro-t a mobokon.

6.3. Mastery: Savage Defense

As a Feral Druid tank, you have two major means of reducing the damage that you take. The first is dodging attacks, which is based solely on your chance to dodge and happens entirely passively. The second is through your Mastery.

Your Mastery is  Savage Defense. Each time you score a critical strike while in  Bear Form through a direct attack (meaning not through periodic damage), you have a 50% chance to gain a damage absorption shield equal to 35% of your attack power, for 10 seconds. Additional Mastery Rating increases the amount that the shield absorbs.

Therefore, the more you score critical strikes, and the higher your attack power is, the more damage you will be mitigating.

As you can tell, mitigating damage through Savage Defense is, much like dodging attacks, out of your control. There are a few things to know about the shields, however:

  • The shields do not stack at all. This means that if you get a proc of Savage Defense while you already have a shield active, the new absorption amount will not be added to the existing shield.
  • New procs of Savage Defense will overwrite the existing shield, if their absorption amount is higher than the remaining absorption amount of the existing shield.
  • The shields from Savage Defense absorb only physical damage.

As Savage Defense procs from critical strikes, it would appear that Critical Strike Rating is very valuable to you. This is not true, and several other statistics are more important, as they increase the benefit of Savage Defense more than Critical Strike Rating, or simply offer better benefits.

6.3.1. Pulverize

 Pulverize consumes the stacks of  Lacerate you have on the target, dealing some damage to the target and granting you a buff in return. The buff lasts 18 seconds and grants you 3% increased melee critical strike chance for each stack of Lacerate that was on the target.

Obviously, the increased critical strike chance translates into more procs of  Savage Defense and, therefore, higher survivability. As such, you should make sure to always keep this buff up with 3 stacks of Lacerate.

This is a rather simple task, since Lacerate is a spell that you are using very often and the buff from Pulverize lasts a long time.

6.4. Detailed Cooldown Usage

Playing a Feral Druid tank is a fairly passive experience. Aside from performing the rotation, you only have a handful of cooldowns to manage. In this section, we will explain how to best use each of them.

6.4.1. Survival Instincts

 Survival Instincts is best used pre-emptively. This means that you should use Survival Instincts before taking a large amount of damage (generally due to a boss mechanic). Additionally, you can use it to prolong your survival if your healers are dead or incapacitated.

It is not advised to wait until you are low on health to use Survival Instincts, since you will probably die before it has had a chance to benefit you fully.

Generally, it is best to make use of this cooldown as many times as possible during the fight (it is better to have wasted it than to have died with it available). Keep in mind, though, that you may be required to use it a very specific time, so make sure you save it for that moment.

6.4.2. Frenzied Regeneration

 Frenzied Regeneration provides with you a small heal and an increase to your maximum health, as well as a more sizeable heal over time. If you are using Glyph of Frenzied Regeneration, the heal over time is removed, but all healing done to you is increased by 30%.

As you can tell, there are several situations where Frenzied Regeneration can be used:

  • when you are about to take damage from a particularly powerful boss ability, for which you require more than your normal maximum health to survive (best coupled with  Survival Instincts or  Barkskin);
  • when you have dropped dangerously low on health and you have to save yourself (best used unglyphed);
  • when you want to drastically increase the healing you receive from your healers for a period of time (best used glyphed).

6.4.3. Barkskin

 Barkskin works like a weaker version of  Survival Instincts, so the same usage guidelines apply. The only difference is that Barkskin's cooldown is much smaller, meaning that you can use it more freely.

6.4.4. Berserk

 Berserk is not a defensive cooldown. It it a powerful offensive, threat-generating and DPS-increasing cooldown. It removes the cooldown from your  Mangle and it causes Mangle to also hit two additional targets.

You should use this at the pull, in order to gain initial aggro. After that, you should use it whenever there are multiple targets up or simply on cooldown, in order to maximise your DPS.

6.5. Procs

There are two procs that you will encounter relatively often:

  • Procs from  Omen of Clarity, which causes your next spell to have no resource cost. These procs have a small chance of being triggered whenever you deal damage. You should do your best to use these procs on  Maul, since it is your most costly ability.
  • Procs from  Berserk, which reset the cooldown of  Mangle and remove its resource cost. These procs have a 50% chance of being triggered each time your  Laceratedeals periodic damage (this is why keeping at least one stack of Lacerate up is a high priority). You should try to use these resource-free Mangles as quickly as possible.

 

 


Készíts ingyenes honlapot Webnode