Shadow
Mivel közel sem vagyok profi, ezért úgy gondoltam hogy összeírom az alapvető dolgokat amiket Shadowpapról tudni illik.
Kezdjük akkor a rövidítésekkel:
MB= Mind Blast
SW:P= Shadow Word: Pain
SW:D= Shadow Word: Death
PS= Psychic Scream
DP= Devouring Plague
MV= Mind Vision
MC= Mind Controll
MS= Mind Sear vagy Mind Spike
VT= Vampiric Touch
VE= Vampiric Embrace
SP= Shadow Protection
Shadow ág mastery és passzív bónuszai:
Shadow Orb Power :11.6%-al növeli a Shadow Orbok sebzését, + mindegy egyes mastery pont 1.4%-nyi sebzést ad hozzá.
Shadow Orbs : 10% eséllyel a MF és a SW:P létrehozhat egy Shadow orbot. 3-szor stackelhet, ami növeli a MB vagy a MS sebzését 10-20-30%-al, illetve 15 másodpercig a periodikus sebzést 10%-al.
Shadow Power : 15%-al többet sebzel a képességeiddel, plusz a kritikus találatok 100%-al többet sebeznek.
Shadow pap fontos illetve kevésbé hasznos statjai:
Intellect: Ez a legfontosabb, mivel ebből kapunk manát, jelen esetben 1 intellect 15 manának felel meg, spellpowert illetve critet is. + Mana regenerációt is növel, de az elhanyagolható, mivel sok sok módon szerezhet a Shadow pap manát.
Hit: A sebző képességek találtati eséléyt növeli. Ez kasztereknél 17%.
Spirit: a Twisted Faith talent miatt nem elhanyagolható dolog. Minden egyes spirit 1 hitratingnek felel meg.
Haste: Rövidebb kasztolási időt eredményez, ezen kívül a dotoknál van fontos szerepe, ugyanis 1-2 tick + sebzés fér bele az időtartamba, ami sebzésnövekedéshez vezet.
Crit: A kritikus találat esélyét növeli.
Mastery: Shadow Orb sebzését növeli.
Mint már feljebb említettem, a mana visszatöltésére sok képessége van a Shadow papnak.
Mana Potion: Combat közben egy darab használható el.
Masochism: Ha az össz életed 10%-át vagy annál nagyobbat sebzel illetve sebződsz SW:D által, akkor instant visszakapsz 10% max manát. Viszont a mana managment miatt célszerű sokszor nyomni, akár a dps csökkenése árán is.
Dispersion (talent): másodpercenként 6%-nyi manát tölt vissza 6 másodpercen keresztül. Össz manavisszatöltés 36%, ezen kivül használható ez a képeség nagy sebződés csökkentésére, ugyanis amíg tart a képesség, 90%-al kevesebbet sebződünk.
Dark Archangel: maximum 25% max manát tölt vissza. 1,5 perc CD-je van
Shadowfiend: talentelve 4 perc cd-vel rendelkező "pet", aki a támadásaival 3% max manát tölt vissza. Az időtartama alatt 10-szer üt, de ezt a számot befolyásolja a haste.
Replenishment (buff): 1% manát tölt vissza 10 mp-ként.
Hymn of Hope: ideiglenesen ad +15% maxmanát és visszatölt 2% maxmanányi manát maximum 12-szer a kasztolási ideje alatt.
Általános PVE Talent ==> erre található.
Most jön a legfontosabb rész. Hogyan sebezzünk/ öljünk meg csúnya teremtményeket?
Első és leg lényegesebb dolog, Shadowform (amivel mint látható, kap a raid, meg persze a játékos is 5% hastet, 15%-al többet sebzel shadow alapú spellekkel, és 15%-al kevesebbet sebződsz) és Vampiric Embrace legyen bekapcsolva.( Ezzel pedig a sebzés 6%-ot visszakapod healben, míg a party/raid tagjai 3%-ot, segítve a healerek dolgát.)
Single target dps-nél a rotáció: VT->DP->SW:P-> Shadowfiend-> MB (ha nincs orb akkor értelmetlen nyomni, viszont ha épp lejárna, akkor 1+ orb esetén is mindenképp kell MBt tolni hogy a mastery buff le ne essen.) -> MF
Ha sokat kell mozogni, ami miatt nem tudsz megállni kasztolni, menet közben mehet SW:D és DP.
25% alatt annyiban változik hogy: VT -> DP-> SW:P-> Shadowfiend ha nincs cd-n -> MB vagy SW:D(ha nincs cd-n) majd MF
Dark Archangel proccokat kihasználni, Shadow power buffot fenttartani, potit beinni, BL-ért sírni majd pewpew.
Több mobnál, pontosabban 2-4 mobnál érdemes a main targetre: VT->DP->SW:P, többi targetre VT majd SW:P, vissza main targetre MF MB-t és SW:D-t kasztolni.
5 mob felett pedig Mind Seer ahogy a csövön kifér. Ugye hogy nem bonyolult a rota? :)
Prime Glyphek:
Shadow Word: Pain: 10%-al növeli a periodikus sebzését ennek a képességnek.
Shadow Word: Death: Ha a célpont 25% vagy annál kevesebb élettel rendelkezik, és a SW:D nem öli meg, akkor a képesség "újratölt". Magyarul 12 secenként az eddigi 1 helyett 2 SW.D fér bele.
Mind Flay: 10%-al többet sebez, többet nem is érdemes írni róla, must have mind a három.
Major Glyphek
Alapvetően nincs hasznos major glyph, főleg nem shadowra, egyénfüggő ki mit használ. 2-t azért megemlítek.
Spirit Tap: 10% max manát tölt vissza 12 sec alatt. Maximum fejlődésre használható, instákban elég kicsi a valószínűsége hogy pont te ölöd meg a mobot.
Scourge Imprisonement: 1 seccel csökkenti a shackle kasztidejét.
Minor Glyphek:
Shadowfiend: ha meghal akkor 5% max manát kapunk vissza.
Többi szintén szabadon válaszható.
Gemelés
Ha a socketbonus nem ad fontos statot, teszem azt spiritet (ha már megvan a spellhit cap), akkor érdemes elhanyagolni és mindegyik socketbe piros követ, 40 intellectet rakni.
Ahol a socketbonus 10 int vagy több, esetleg haste, ott érdemes a színnek megfelelően narancsba 20 int 20 haste, kékbe pedig 20 int 20 spirit-es gemet rakni.
Metagem értelemszerűen Burning Shadowspririt Diamond
Enchantok
Fejes: Arcanum of Hyjal -- Revered, Guardians of Hyjal
Vállas:Greater Inscription of Charged Lodestone -- Exalted, Therazane
Köpeny: Enchant Cloak - Greater Intellect vagy ha tailor az illető akkor Lightweave Embroidery
Mellvért: Enchant Chest - Peerless Stats vagy Enchant Chest - Mighty Stats
Karvédő: Enchant Bracer - Mighty Intellect
Kesztyű Enchant Gloves - Haste
Nadrág: Powerful Ghostly Spellthread
Cipő: Enchant Boots - Haste vagy Enchant Boots - Lavawalker vagy Enchant Boots - Earthen Vitality
Gyűrű: Enchant Ring - Intellect (csak enchantereknél)
Fegyverekre (1h vagy Staff): Enchant Weapon - Power Torrent vagy Enchant Weapon - Hurricane
Offhand: Enchant Off-Hand - Superior Intellect
Raidre ételek és flaskák
Flaska: [Flask of the Draconic Mind]
Étel: [Severed Sagefish Head]
Combat közben (előtte): [Volcanic Potion]