Baleroc

Egy igen egyszerű tank & spank harc, egy hatalmas nyílt mezőn, ahol a healerek ( és a DPS ) van középpontba állítva.
A boss mechanizmus igen egyszerű - egyre nagyobbakat üt az egyre nagyobb hp pool-al rendelkező tankokon, amelyeket a helaerek a DPS és némi buff segítségével próbálnak kompenzálni.
Kifejezett raid-healer így nincs, de lássuk először is a képességeket, majd egy javasolt taktikát.

A boss képességei:

Blaze of Glory - akit a boss megüt, az kap egy debuffot, amely azt eredményezi, hogy a célpont ( = tank ) 20%-al többet fog ezentúl sebződni, valamint 20%-al megnő a max.hp-ja. Egyúttal felkerül egy buff a bossra is, lásd lentebb.

Incendiary Soul - amint a boss használja a fentebbi képességet, megkapja eme buffot, növeli a fire sebzését majd 20%-al

Ezek a boss alap képességei. Mint láthatjuk, mindig csépeli az aktuális tankot, aki egyre növekvő hp-val próbál menekülni az egyre több sebződéstől, valamint a boss is felkészül arra, hogy majd egy jól irányzott tűzcsapással hamuvá égesse.
Ha a tank meghal, nincs gond, mivel ez a debuff megmarad halál után is, azaz egy CR esetében nem kell attól félni, hogy a tankot egy ütéssel megöli a boss a következő pillanatban.


A fight mechanizmusához még hozzátartozik egy apró kristály, amely randomban jelenik meg a DPS-ek mellett, a neve Shard of Torment.

Ennek a következő képességei vannak:

Torment - A hozzá legközelebb állóra chanellingez egy shadow sebzést, amely stackenként 3000et sebez. Akit sebez, az megkap egy finom debuffot.
Tormented - Ez az a debuff, amelyet megkapsz, ha a kristályhoz közel helyezkedsz el, ezt stackeli majd fel. Fontos, hogy a debuff csökkenti a kiosztott healt is, így csak a DPS kristályozhat
Wave of Torment - azért, hogy mindig legyen valaki mellette, kapta eme gyilkos képességet a szilánk, azaz, ha nem tud chanellingezni a kristály, akkor mindenki sebződik

Azaz kapunk egy kristályt, ami mellett szépen fel kell magunkon stackelni a debuffot. Mivel elég kellemetlen mellékhatásai is vannak a healerekre nézve, ezért ez a DPS feladata. Miért is van erre szükség?

Vital Spark - ezt az igen remek buffot a healerek akkor kapják, ha gyógyítják a tormentes debuffal rendelkező illetőt. Így a raid healer egyszerre csak tank healerré válik - ahogy jönnek a kristályok és szaporodik a debuff a DPS-en, a healerek szépen felgyógyítják őket, ezzel a célpontjukon lévő debuff mennyiségének megfelelő buff-mennyiséget kapnak, amely mindegyik 2%-al növeli a kiosztott healt, amennyiben a tankot healolják, amely segítségével lépést tudnak majd tartani a tankok egyre nagyobb heal-igényével
Vital Flame - a buff neve, amit a healer megkap , amennyiben átvált tank healre. Gyakorlatilag a szikra lángra lobban ugye. Fontos, hogy ez a buff 15 secig tart - ezalatt, ha Tormentes embert healolunk, akkor nem kapunk további sparkokat. Szóval ezalatt csak a tankot érdemes gyógyítani ( nyilván azért nem érdemes hagyni, hogy a DPS közben meghaljon ). Amint a buff lejár, az addig felmalmozott sparkokat visszakapjuk, és megint van rá lehetőség, hogy továbbiakat gyűjtsünk hozzá, amelyből, ha eleget felhalmoztunk, akkor ismét mehet a tank heal, amely Flame-é változtatja őket.

A boss alapból két pengével csápol, de néha kétmarokra fogja valamelyiket és azzal büntet. Kétféle kardja van, az egyik tűz, a másik shadow sebzést okoz. Ez nevezhető P2-nek is.

Decimation blade - A shadow penge. Specialitása, hogy fix sebzése van, mindig annyit sebez, amennyi a célpontjának a max hp-jának a 90%-a. Azaz, ahogy gyűlik a tankokon a debuff, és lesz egyre több hp-ja, egyre többet sebez -> egyre többet kell majd visszagyógyítani beléjük. Amikor ezt forgatja, akkor jóval lassabban ( csak fele olyan gyorsan ) üt majd. Eme ütést nem lehet csökkenteni vagy resistálni, semmilyen módon ( shield wall és egyebek ), ez fixen bemegy és fixen lesebzi a 90%-ot.

Inferno blade - A tüzes penge. A normál melee sebzés helyett 80K tűzsebzés. Ez rendesen csökkenthető, de ahogy a tankokra pakolja a debuffot a boss, úgy saját maga is kap ugye egy buffot, amely szépen növeli majd a kiosztott tűzsebzést, 20%-onként.


Pull, a két tank elkezdi tankolni a bosst. Az felpakol rájuk egy debuffot, amely miatt egyre többet és többet fognak sebződni, de több lesz a maxhp-juk is. A kristályok megjelennek ( 10esben a boss melee range-ben ), aholis a DPS előre megbeszélt sorrendben felveszi őket. Alapból min 6 stack javasolt, max 9, minden 3 stackért, amely a DPS-en van, a healer 1 sparkot kap, azaz 6os és 9es debuff között kettőt minden healért, amit kioszt. Fontos előre megbeszélni a DPS-nek a rotációt, hogy ki után ki következik, és amennyiben 7 stacknél cserél a DPS, abban az esetben minden harmadik DPS-en fog elmúlni a kristály. Azaz egy kristályt elkezd valaki, a következő átveszi, ha Ő elérte a 7et, majd Ő szól, hogy ideje cserélni - aki pedig itt átveszi, az már végigállja a maradékot. Ezzel biztosítva van, hogy fixen leessen a Tormented debuff a DPS-ről, mire megint Ő következik ( és az is fix, hogy ha valamelyik DPS meghal, akkor nem lesz elég ember a debuff kezelésére, mivel így min. 5 főre van szükség ).
A boss néha eltolja a speckóját, itt majd mehet a tauntolgatás, mehetnek a tank-mentő CD-k. Mivel a shadow penge fixen 250.000-et sebez, ezért ha a 2 tankos megoldást használjuk, akkor az egyik tank pullol, felvesz annyi stacket a bosstól, amennyivel eléri a 250K+ hp-t, majd innentől a másik tank tankol. Ha a shadow penge jön, akkor a kijelölt, pulloló tank tauntol, végigállja, majd a legvégén visszaveszik. Így biztosítható, hogy nem kell majd akár 800K hp-t felgyógyítani a boss két ütése között, de természetesen jó healerek esetén elég lehet egy tank is.

Az egyébként folyamatosan tankoló MT számára előnyös lehet, ha DK-t vagy druidát választunk - mivel mindkettő self - healja kötődik a maximális életeréjhez valamilyen módon ( vagy direktben, vagy pedig nagyobb maxhp -> több vengence -> több ap -> több gyógyulás crit esetében druidnál ).
A healerek esetében kvázi felesleges 40-50 stack felé menni. Igaz ugyan, hogy ilyenkor könnyedén healolhatnak 1 heallel többszázezreket, de mivel idejük nagy részét a sparkok halmozásával vannak elfoglalva, ezért alig töltenek úgy időt, hogy a buffot kihasználva, magas Flame mellett healoljanak. Amint ezt a mennyiséget elérte egy healer, már csak arra figyeljen, hogy a DPS-ek ne haljanak meg, egyébként foglalkozhat végig a tankkal ( lásd a lentebbi hozzászólásokat healer szemszögből ).