Beth'tilac

Eme gigászi pók Firelands hegyei között lakik, és vár áldozataira. Tartozik hozzá némi saját trash, amelyen átküzdve magunkat megütközhetünk magával a bossal is.

A csatatér két részre van osztva, egy háló által ( Cinderweb az eredetiben, de nincs sok köze Cinderellához = Hamupipőke, mondjuk Parázshálónak lehetne fordítani ), amelynek két oldalán tevékenykedhet a boss.
A raid feladatai közé tartozik, hogy egyrészről a háló túloldalán tartsák a bosst, másrészről kezeljék az időközben felbukkanó addokat ( elvégre nincs pók fight addok nélkül ).
Az addok is némineműleg speciálisak - vannak olyanok, amelyek a hálóról lecsüngve köpködik a raidet, amelyhez a naftát a bosstól szerzik be ( azaz, ahogy használják a spec képességeiket, úgy csökken a boss energiája ), vannak, amelyek csak szimplán a raidet próbálják felzabálni, és vannak apró pókok, amelyek eledelként szolgálnak - amennyiben valamelyik nagyobb pók ( vagy a boss ) közelébe érnek, azok befalják őket, gyógyulva ( 10%-ot ), valamint egy well fed buffot kapva.
A csata mind a hálón fennen, mind a földön is zajlik, szuperhős-rajongók bizonyára szívesen mennek fel, mert a feljutás Pókember szebb pillanatait idézi.

Lássuk hát a boss képességeit első körben:

Fire Energy - a boss energy bar-ja, amiről már szó volt. Lassanként csökken önnönmagától is, de emellett a már említett addok is csökkentik. Az addokról majd lentebb esik szó ( Drone néven futnak )
Ember Flare - egy folyamatosan pulzáló AoE. A háló blokkolja, azaz csak azon oldalán éri a raidet, amely oldalán a boss tartózkodik. Nem meglepő módon két oldala van - az egyik a lenti rész, ahol a raid nagyrésze tartózkodik, a másik rész pedig értelemszerűen a túloldala, ahová fel lehet kapaszkodni. Értelemszerűen az a jó, ha a raid minél kisebb hányadát éri ez az AoE, így pull után 1 tank - 1 healer valamint 1 v 2 DPS felmászik, hogy az AoE csak őket érje, hisz mégiscsak könnyebb 3 ( 4 ) főt kihealolni, mint 10et. A DPS felkapaszkodása egyértelműen DPS check kérdés - amennyiben lent tudják kezelni az addokat kevesebben is, akkor értelemszerűen menjen fel 2 DPS, ha erre nem képesek, akkor csak egy.
Meteor Burn - ha van olyan, aki odafenn tartózkodik a hálón, akkor azok közül véletlenszerűen megkínálja az egyik jelenlévőt egy meteorral. Jól látható, hogy hová csapódik be, ki kell kerülni, ill. később sem szabad odamenni, mivel a meteor lyukat éget a hálón, így az önjelölt szuperhősök könnyedén lepottyanhatnak . Ezen lyukon való leesés sebez is - míg, ha középen ugrunk le, akkor közben lassítjuk automatikusan a leesésünket, és nem sebződünk.
Consume - erről a képességről már volt szó. Amennyiben a kis pókok közül valamelyik a boss közelébe ér, az felfalja, és gyógyul. Ilyen értelemszerűen nem történhet meg.
Smoldering Devastation - a boss néhanapján megunja, hogy meteorokkal dobálja a fentieket, és belekezd a 'Mindenkit elpusztítok' varázslatba ( ezt akkor teszi meg, ha elfogyott az energiája ). A fentieknek 8 sece van arra, hogy elhagyják a területet, aki fenn marad, az halálnak halálával hal. Miután ez véget ért, vissza lehet menni, kb arra van ez a képesség, hogy kicsit megmozgassa a fentieket is. A háló ugyanúgy véd tőle, akárcsak a sima AoE-tól, amit pulzál, többek között ezért is kell felmenni, mert ha ezt a háló rossz felén lövi el, akkor game over.

Lássuk az addokat:

Cinderweb Spinner. Ezen addok a hálóról csüngenek alá, onnan köpködve a raidet ( lásd lent ). Amennyiben Tauntolják őket ( ill. azzal egyenértékű képességet használnak rájuk ), akkor lepottyannak a földre. Ha a raid végez velük, akkor az utánuk maradó pókháló-szálon lehet felkapaszkodni majd, tank -> healer -> dps sorrendben ( nem jár valami jól legalábbis az, aki a tank előtt érkezik a kiéhezett bosshoz ). Abban a fázisban, amikor már a kijelöltek felmásztak a bosshoz, megölésük ellenjavalt - helyette némileg gyengíteni kell őket, hogy amennyiben visszaérkeznek a mindent elsöprő AoE elől elfutva, akkor gyorsan ki lehessen végezni őket, és így hamar vissza tudjon mászni a tank, majd a healer , legvégül a DPS-ek.

Burning Acid - savköpet, ezzel kínálnak meg 1-1 véletlenszerű raidtagot.

Cinderweb Drone. Nagydarab pókfajzatok, amelyek a földön lévő nyílásokból másznak elő. Ha elfogy az energiájuk, akkor felmásznak a bosshoz, hogy feltöltődjenek az övéből. Hajlamos a mindenfelé spawnoló addokat megzabálni, ezzel komoly buffra szert téve. A lent maradó tanknak tehát fel kell vennie az addot, és folyamatos kite-olás mellett, hogy a kajának szánt pókok ne érjék utól, le kell ölni, mielőtt az energiája elfogy - akkor ugyanis bemegy középre, hogy felmásszon a bosshoz, óhatatlanul útba ejtve pár kicsi pókot. Elég jókat ütöttek a tankba, szóval a tanknak figyelnie kell, hogy ne húzza túl gyorsan / túl messzire, mert ha kiér heal rangeből, akkor könnyen meghalhat. A többiek pedig kezelik a kicsiket ( lassítják őket + AoE ), valamint folyamatosan DPS-elik az addot.
A képességei:
Consume - ha elkap egy kis pókot, akkor jól bekajál, 20%-ot gyógyul és még gyorsabban is fog ütni. Értelemszerűen ezt kerülni kell.
Boiling Splatter - egy csóvában köpköd maga elé, 60 fokban, aki előtte áll, az komoly égési sérüléseket szenved el. A tankon kívül ne álljon elé más.
Burning Acid - savköpet egy véletlenszerű ellenfélre. Kb azért történik, hogy néha a raidet is kelljen kicsit healolni.

Cinderweb Spiderling - apró pókok, amelyek elsősorban kajaként szolgálnak, és nagy tömegben bandáznak. Amint megjelennek, azonnal elindulnak a legközelebbi Drone felé - lassítás + AoE kombinációja ajánlott ellenük. Van spec képességük is.

Seeping Venom - 5 yardon belüli véletlenszerű ellenfélre ugranak rá, megmérgezve az illetőt, amely egy dotot jelent, 10 secig tartó sebzéssel. Ebből adódik, hogy a melee nem feltétlen jó AoE-zni őket; ez elsősorban a rangedre marad, a melee üti a Dronet.

Amint a boss elcastolta a harmadik mindent kipusztító spellét, úgy érzi, hogy eljött az Ő ideje - ellátogat a földre, indul a P2. Ekkor kap némi bónusz képességeket is, valamint amikor leérkezik, kicsivel előtte egy adag kispók még kijön. Itt egyből el kell húzni a bosst a pókoktól, valamint a kicsiket masszív AoE-ben részesíteni, hogy ne az legyen, hogy amit fent a DPS levakart a bossról, azt itt kapásból visszagyógyulja.

Frenzy - egyre többet és többet sebez, ahogy halad előre az idő, szépen gyűjti magán a buffokat
The Widow's Kiss - a Naxxos Gluth-hoz hasonlóan debuffot pakol a tankra, csökkentve az őt ért healt. Valamint akin van ilyen debuff, az sebzi a 10 yardon belül állókat -> ne állj a tankra, valamint a tankok tauntoljanak majd idővel
Ember Flare - a szokásos AoE, amitől védene a háló, de ugyebár mindenki a háló rossz oldalán van ebben a pillanatban, úgyhogy be is kapja a full raid
Consume - ha maradt még kis pók, akkor azt bekajálja, és felgyógyul 10%-ot. Azaz, amikor jön lefelé, mindent el kell pusztítani ( Drone + Spiderling sem maradhat )

Ebből látszik, hogy a raid P2-ben a következőképpen áll fel - a két tank kivételével mindenki egyben, a két tank pedig egymástól és a raidtől min 10 yardra. Érdemes Y alakban felállni, ahol az Y két szárának végén állnak a tankok.

A fight tehát összefoglalva:
Pulloljuk a bosst, az menten feliszkol a háló védelmébe, és onnan csüngve AoE-zni kezdi a raidet. Megjelenik három Spinner, ezeket Tauntolni kell, végezni velük, és a megjelenő szálakat használva felmászni. Fontos, hogy két módon maradhat ott szál - vagy meghal az add a levegőben, vagy pedig taunt után egyből ottmarad a pókháló, ezt ki lehet használni, és hamarabb felmenni, már az addok halála előtt. Opcionálisan egy DPS is felmászik ( melee preferált ), hogy P2-ben kevesebb hp-t kelljen majd lefaragni. Fontos, hogy a tank várja be a healert, nélküle ne másszon fel, mivel elég durva sebződésben részesíti őt a boss.
A lent maradó tank felveszi a megjelenő Dronet, és szépen kiteolja a kis pókok elől, amelyeket a ranged közben lassít és AoE-z. Ha nincs Drone, akkor a Spinnereket lehet gyengíteni, de megölni őket ilyenkor nem szabad, max akkor, ha a healerek már nem bírják az iramot.
A felmászott raidtagok egy idő után lejönnek, eddigre már érdemes a Spinnereket legyengíteni, hogy könnyű legyen őket megölni, így azonnal vissza tudjanak mászni, legyen elég pókháló szál. Akik lejönnek, majd szépen visszamásznak, akik lent maradtak, csinálják a dolgukat tovább. Korábban Spinnereket nem érdemes ölni, mivel a pókháló szálak eltűnnek egy idő után, ha nem használják fel őket.
A harmadik lejövetel után jön a boss is, eddigre már üresre kell pucolni a földet, a bosst be kell tankolni, az épp megjelenő kicsiket gyorsan AoE-zni. Sokszor maradnak ki ilyenkor Spinnerek, amelyek tovább köpködik a raidet, ezeket opcionálisan le lehet még lőni. Amint az egyik tank megkapja a debuffot, tauntolni kell, a boss sebzése egyre nő ( amivel a raidet ért sebzés is növekedik ), 30% környékén mehet a BL és ki kell végezni, a végén masszív CD-zéssel.